Aspen satser på alkylatbenzin fremstillet af fornyelige råvarer

Siden 1988 har vi forbedret arbejdsmiljøet for tusindvis af brugere med Aspen alkylatbenzin et af verdens mest rene brændstoffer. Som markedsledende ser vi det som vores ansvar at lede og drive udviklingen mod en større bæredygtighed inden for alkylatbenzin.

Et naturligt skridt i dette arbejde er med ny teknik at satse på fornyelige råvarer ved fremstillingen af alkylatbenzin og dermed mindske emissionerne af klimapåvirkende drivhusgasser. Lantmännen Aspen investerer derfor sammen med Global Bioenergies i en teknik som bruger mikrober fra eksempelvis sukkerroer eller skovaffald til produktion af rene brændstof komponenter.

Samarbejdet mellem Lantmännen Aspen og Global Bioenergies gør det muligt, indenfor en nær fremtid, at kunne levere mindre volumener af fornyelige produkter og i takt med at teknikken udvikles kan større kvantiteter produceres. Eftersom de fornyelige fremstillede komponenter er identiske med de som findes i Aspen alkylatbenzin idag, forandres forudsætningerne ikke for alle de motorer som allerede kører eller i fremtiden vil køre på Aspen alkylatbenzin.

Rejsen med Aspen alkylatbenzin fortsætter, og vores ambition er at være på forkant med udviklingen både produkt- og markedsmæssigt for at møde vores fælles kunders strenge krav til brændstoffer.

Klik her for at læse vores pressemeddelelse om alkylatbenzin fremstillet af fornyelige råvarer.